Uusia eh­dok­kai­ta ase­tet­tu ke­vään edus­kun­ta­vaa­lei­hin

Veronika Honkasalo, Antti Kaajakari, Markku Kivinen ja Anna Lemström.

Helsingin Vasemmistoliitto on vahvistanut uusia ehdokkaita tulevan kevään eduskuntavaaleihin. Ehdolle lähtevät kansanedustaja, vasemmistoliiton varapuheenjohtaja ja nuorisotutkija Veronika Honkasalo, sosiaaliohjaaja Antti Kaajakari, professori emeritus Markku Kivinen sekä opetusministerin erityisavustaja ja varakaupunginvaltuutettu Anna Lemström.

”Ihmisoikeuksia ja niitä turvaavaa lainsäädäntöä kyseenalaistava oikeistopopulismi tarvitsee vastavoiman. Olen ollut eduskunnan vahvimpia ihmisoikeuksien puolustajia ja haluan jatkaa työtäni meidän kaikkien perusoikeuksien lujittamiseksi. Kriisien runtelema yhteiskuntamme tarvitsee voimakkaita panostuksia myös koulutukseen ja ilmastokriisin torjumiseen. Epävarmoista ajoista huolimatta meidän on määrätietoisesti rakennettava oikeudenmukaisempaa maailmaa, askel kerrallaan”, Veronika Honkasalo toteaa.

”Lähden vaaleihin pitämään ääntä yhteiskunnan marginaalissa elävien osallisuuden sekä inhimillisten mielenterveys- ja päihdepalveluiden puolesta. Ilman hyvinvoivaa henkilöstöä sekä riittävän laadukkaita ja kaikkien saatavilla olevia sosiaali- ja terveyspalveluja hyvinvointivaltion perusta murenee. Tarvitsemme oikeudenmukaisuutta verotukseen ja reilua panostusta palveluihin”, Antti Kaajakari jatkaa.

”Tätä hallituskautta ovat leimanneet kriisit. Tolkku on hilkulla, kun Euroopassa soditaan ja leikkaukset uhkaavat. Viisasta ulkopolitiikkaa tarvitaan edelleen, eikä Nato riitä ratkaisuksi. Tarvitsemme myös hyvinvointivaltion puolustamista yhteiskuntamme kohdatessa yhä uusia riskejä. Leikkausten sijaan meidän tulee vahvistaa yhteiskunnan vakautta turvaavia julkisia palveluita”, Markku Kivinen linjaa.

”Ensi kevään vaaleissa valitsemme Suomelle suunnan. Kriisien keskellä linjaamme vaaleissa siitä, haluammeko palata eriarvoistavan leikkauspolitiikan tielle vai jatkammeko hyvinvointivaltion rakentamista kaikille. Juuri nyt on tärkeämpää kuin koskaan, että panostamme koulutukseen, torjumme ilmastokriisiä ja luomme feminististä yhteiskuntaa”, Anna Lemström päättää.

Helsingin Vasemmistoliitto tulee nimeämään yhteensä 23 ehdokasta vaaleihin. Ehdokkaiksi on aiemmin nimetty Mia Haglund, Titta Hiltunen, Kaarle Hurtig, Maija Karhunen, Mai Kivelä, Minja Koskela, Petra Malin, Tuomas Nevanlinna sekä Pinja Vuorinen. Loput ehdokkaat tullaan nimeämään loppuvuoden 2022 aikana. Eduskuntavaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 2.4.2023.