Meis­tä

Vasemmistoliitto on vuonna 1990 perustettu punavihreä vasemmistopuolue, uudenaikainen työväenpuolue, joka tavoittelee oikeudenmukaista, tasa-arvoista ja vapaata yhteiskuntaa, jossa ihmiset ja ympäristö ovat etusijalla. Haluamme rakentaa uuden ekologisesti kestävän hyvinvointivaltion, joka tarjoaa kaikille yhtäläiset mahdollisuudet osallistua päätöksentekoon ja huolehtia itsestään ja toisistaan.

Helsingin Vasemmistoliitto on noin 2 000 jäsenen yhteisö ja puolueen jäsenmäärältään suurin piirijärjestö, joka vastaa puolueen toiminnasta Helsingissä. Henkilöjäsenten lisäksi Helsingin Vasemmistoliitolla on 20 paikallisosastoa, jotka vastaavat alueellisesti ja temaattisesti puolueen paikallisesta toiminnasta.

Keväisin ja syksyisin kokoontuva piirikokous on Helsingin Vasemmistoliiton ylin päättävä elin. Piirikokousten välillä valtaa käyttää syyspiirikokouksen kalenterivuodeksi kerrallaan nimittämä piirihallitus. Piirihallituksessa istuu puheenjohtajan ja kahden varapuheenjohtajan lisäksi 5 – 20 varsinaista hallituksen jäsentä sekä 3 – 5 varajäsentä.

Piiritoimisto

Helsingin Vasemmistoliitto
Lintulahdenkatu 10, 3. krs.

Toni Asikainen, toiminnanjohtaja
toni.asikainen@vasemmistoliitto.fi

Minna Majaniemi, viestinnän asiantuntija
minna.majaniemi@vasemmistoliitto.fi

Helsingin Vasemmistoliiton valtuustoryhmän nettisivut

Voit liittyä Helsingin vasemmistoliiton vash-sähköpostilistalle ottamalla yhteyttä toiminnanjohtajaan.

Seuraa meitä somessa!

Facebook | Instagram | Twitter