Va­sem­mis­ton edus­kun­ta­vaa­lien eh­do­kas­lis­ta vah­vis­tuu

Toivo Haimi ja Suldaan Said Ahmed. Kuvat: Antti Yrjönen (vas.) ja Vitaly Gusatinsky (oik.).

Helsingin Vasemmistoliitto on asettanut uusia ehdokkaita tulevan kevään eduskuntavaaleihin. Ehdolle lähtevät toimittaja Toivo Haimi ja kansanedustaja Suldaan Said Ahmed.

”Minulle tärkeimpiä asioita politiikassa ovat turvallisuus, työ ja toimeentulo. Suomen on 2030-luvulla oltava yhteiskunta, jossa jokaiselle meistä on tarpeeksi työtä – eikä kenellekään liikaa. Työstä on saatava palkkaa, jolla tulee toimeen, ja työttömyys ei saa tarkoittaa kurjuutta”, Toivo Haimi sanoo.

”Ilmastokriisin ja luontokadon pysäyttäminen on haaste, johon koko suomalaisen yhteiskunnan on vastattava. Uskon koko sydämestäni, että pystymme siihen, kun kaikki otetaan mukaan”, Haimi jatkaa.

“Olen ehdolla eduskuntavaaleissa, koska haluan jatkaa työtä tasa-arvoisemman, turvallisemman ja oikeudenmukaisemman maailman eteen. Olen ollut mukana aikaansaamassa monia tärkeitä muutoksia tämän hallituskauden aikana. Maksuhäiriömerkintöjen säilytysaikoja on saatu lyhennettyä ja ulosotossa olevien asemaa on parannettu”, myös kaupunginvaltuutettuna toimiva Suldaan Said Ahmed toteaa.

“Ensi kaudella eduskunnassa tulee varmistaa, että kukaan ei jää yksin kriisien jalkoihin, eivätkä lapset joudu kärsimään. Mielenterveysvelkaa täytyy purkaa eikä ilmastotavoitteista saa luopua. Ilmasto on myös turvallisuuskysymys”, Said Ahmed päättää.

Helsingin Vasemmistoliiton puheenjohtaja Samuel Adouchief kommentoi puolueen valmistautumista eduskuntavaaleihin: “Ehdokasasettelumme etenee suunnitellusti ja meille on muodostumassa todella kova lista. Vasemmiston kevään kampanjaa kannattaa odottaa. Ehdokkaillamme tulee olemaan paljon annettavaa vaalikeskusteluihin.”

Helsingin Vasemmistoliitto tulee nimeämään yhteensä 23 ehdokasta vaaleihin. Ehdokkaiksi on aiemmin nimetty Mia Haglund, Veronika Honkasalo, Titta Hiltunen, Kaarle Hurtig, Antti Kaajakari, Maija Karhunen, Mai Kivelä, Markku Kivinen, Minja Koskela, Anna Lemström, Petra Malin, Tuomas Nevanlinna sekä Pinja Vuorinen. Loput ehdokkaat tullaan nimeämään loppuvuoden 2022 aikana. Eduskuntavaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 2.4.2023.

• Lue lisää kevään eduskuntavaaleista täältä.