Ve­ro­ni­ka Hon­ka­sa­lo

Veronika Honkasalo

Asema: Kaupunginvaltuutettu

Sähköposti: veronika.honkasalo(a)gmail.com

VERONIKA HONKASALO (s. 1975) on Koillis-Helsingissä asuva kaupunginvaltuutettu ja kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan jäsen sekä kansanedustaja. Ammatiltaan hän on nuorisotutkija ja sosiologian dosentti. Honkasalolla on kaksi kouluikäistä lasta sekä koira. Vapaa-ajalla hän muuttaa maailmaa paremmaksi, kuntoilee, lukee ja mökkeilee ruotsinkielisellä Länsi-Uudellamaalla.

Mielestäni Helsinki tarvitsee erityisesti paremmat ja vahvat peruspalvelut kaikille taustasta riippumatta. Erityisen huolissani olen tällä hetkellä vanhusten kotihoidon ja nuorten mielenterveyspalveluiden tilasta.

Politiikassa minulle tärkeintä on yhdenvertaisuus ja tasa-arvo. Helsingin tulee huolehtia siitä, että ihmisoikeudet ovat kaiken politiikan keskiössä.

Politiikassa onnistuu parhaiten, kun sitä tekee yhdessä kaupunkilaisten kanssa, omat visiot ovat selvät ja osaa viestiä omasta poliittisesta työstään selkeästi toivoa luoden. Yhteistyötaidot ovat tietenkin plussaa, mutta myös erimielisyydet kuuluvat osana politiikkaan.

Lautakunnat ja muut tehtävät

• Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan jäsen