San­dra Hag­man

Sandra Hagman

Asema: Varavaltuutettu

Sähköposti: sandra.p.hagman(a)gmail.com

Kuka olet? Olen Sandra, (s. 1982) hyvinvointivaltiofani ja ihmisoikeusrakastaja. Toimin Helsingin vasemmiston varavaltuutettuna toista kautta ja tällä kaudella myös tarkastuslautakunnan jäsenenä. Olen Länsi-Pasilassa vanhaa hirsimökkiä asuva hieman hajamielinen maailman ihmettelijä, aikuisen, koululaisen ja taaperon äiti. Koulutukseltani olen homoseksuaalisuuden historiasta väitellyt tohtori, yhteiskuntatieteilijä ja sosiaalityöntekijä. Sosiaalityötä olen tehnyt Helsingissä turvapaikanhakijalasten, pakolaisten ja lastensuojelulasten parissa. Nyttemmin toimin sosiaalialan lehtorina ammattikorkeakoulussa.

Unelmieni Helsinki on välittävä koti kaikille eri puolilta maailmaa ja maakuntia tulleille ihmisille. Unelmieni Helsinki on turvallinen paikka, jossa jokainen on tärkeä, jossa jokaisen hätä huomataan ja jokaista autetaan. Paikka, jossa jokaisen on mahdollista kehittyä ja ponnistella kohti unelmiaan taustoista riippumatta. Helsinki on ihmisen kokoinen, niin että palvelut on saatavilla lähikulmilta ja luonto on kävelymatkan päässä. Unelmieni Helsinki ei kasva ilmaston eikä ihmisoikeuksien kustannuksella.

Olen lähtenyt mukaan vaikuttamaan, koska olen nähnyt työssäni mitä eriarvoisuus ihmisten elämässä tarkoittaa, enkä ole voinut sitä jäädä vain hiljaa seuraamaan. Olen mukana, jotta ihmisoikeudet, rauha ja hyvinvointivaltio kulkisivat mukanamme vielä seuraavallekin sukupolvelle.

Parasta vaikuttamistyössä on se, kun keskustelun kautta jokin asia etenee ja muuttuu paremmaksi, tai jos on voinut tuoda uutta näkökulmaa tai avaruutta jonkun ihmisen asenteisiin tai käsityksiin.

Lautakunnat ja muut tehtävät

• Tarkastuslautakunnan jäsen