Mar­ja Kai­ta­nie­mi

Marja Kaitaniemi

Asema: Varavaltuutettu

Sähköposti: marja.kaitaniemi(a)gmail.com

Kuka olet? Olen 43-vuotias perheenäiti Vuosaaresta. Työskentelen johtajana energia-alan yrityksessä ja toimin Helsingin vammaisneuvoston puheenjohtajana.

Unelmieni Helsinki on edelläkävijä ilmastonmuutoksen hillinnässä ja kaupunkilaisten yhdenvertaisuudessa. Haluan siis, että päästöjä vähennetään rivakasti, lähipalvelut sujuvat, ja kaupunkilaiset saavat tarvitsemaansa tukea, oli kyse sitten kouluavustajista tai mielenterveyspalveluista.

Olen lähtenyt mukaan vaikuttamaan, koska järkytyin vammaisen lapsen saatuani siitä, miten yksin ihmiset jätetään rankassa elämäntilanteessa. Ihmisten yhdenvertaisuus ei nykyisin toteudu, ja tähän haluan muutoksen. Olen myös ympäristötieteilijänä aina kantanut huolta maapallon tilasta, eli ilmastonmuutoksen hillintä ja luonnonsuojelu ovat sydäntäni lähellä.

Parasta vaikuttamistyössä on lukuisat hyvät keskustelut siitä, mikä helsinkiläisille on tärkeää kotikaupungissaan ja mihin suuntaan kaupunkia pitää kehittää.

Takaisin Valtuutetut -sivulle