Lau­ra Ko­leh­mai­nen

Laura Kolehmainen

Asema: Varavaltuutettu

Sähköposti: lmkolehm(a)gmail.com

Kuka olet? Olen vuonna 1994 syntynyt ilmastoaktivisti, oikeustieteen ja ympäristötieteen maisteriopiskelija sekä valtiotieteiden kandidaatti ja vasemmistoliiton eduskuntaryhmän ympäristöpoliittinen asiantuntija. Valtuustoryhmässä toimin kolmantena varavaltuutettuna ja ympäristö- ja lupajaoston jäsenenä.

Tyyppinä olen rohkea, luova, empaattinen, pragmaattinen ja käytännönläheinen. Minulla on pienestä pitäen ollut tosi vahva oikeudentaju, ja se on johtanut myös aktivismin ja politiikan pariin.

Rentoutuakseni ja maailmasta nauttiakseni käyn teatterissa, luen ja nyrkkeilen.

Unelmieni Helsinki rakentaa lähtökohtaisesti kestävän kaupunkilaisen elämäntavan, joka mahdollistaa asukkailleen turvallisen tulevaisuuden.

Olen lähtenyt mukaan vaikuttamaan, koska politiikka on paremman tulevaisuuden kuvittelemista ja sen todeksi saattamista, mikä voisi olla mielekkäämpää ja kiinnostavampaa!

Yritän vaikuttaa ekokriisin hillitsemiseksi monilla eri areenoilla, koska ajattelen, että se on se yksittäinen tavoite, joka parhaiten mahdollistaa ihmisten hyvinvointia. Kääntäen, jos emme saa ekokriisiä hillittyä, on muu ihmisten ja luonnon puolesta tehtävä politiikka vaarassa valua hukkaan.

Parasta vaikuttamistyössä on omien tai muiden hyvien tavoitteiden saaminen yleiseksi mielipiteeksi ja sitä kautta toteutumaan oikeassa maailmassa!

Lautakunnat ja muut tehtävät

• Kaupunkiympäristölautakunnan lupa- ja ympäristöjaoston jäsen
  • Kaupunginhallituksen varajäsen
  • Konsernijaoston jäsen