Ant­ti Kaa­ja­ka­ri

Antti Kaajakari

Asema: Varavaltuutettu

Sähköposti: antti.kaajakari(a)gmail.com

Kuka olet? Olen syntyjäni Kontulasta, kasvanut Korsossa ja nykyisin viisihenkinen taloutemme pitää sadetta Helsingin Vanhassakaupungissa. Minulla on päälle 10 vuoden työkokemus aikuissosiaalityöstä ja sosiaalialan katutyöstä ulkona yöpyvien ja heikosti palveluihin kiinnittyneiden kaupunkilaisten parissa. Sen minkä työltä, perhe-elämältä ja järjestötoiminnalta ehdin, käytän mieluusti pallon perässä hölkötellessä.

Unelmieni Helsinki on monen pienen kylän Helsinki, jossa palvelut ja luonto löytyvät läheltä ihmisten asuinalueita. Unelmieni Helsinki on rakennettu meitä kaikkia varten, mutta sen palvelukartan muodostumista ohjaa eniten apua tarvitsevien palvelutarpeet. Unelmieni Helsinki huolehtii kaikista asukkaistaan ja tarjoaa jokaiselle mahdollisuuden yhteiskunnalliseen osallisuuteen. Unelmieni Helsinki on ihmisen kokoinen kaupunki, joka on rakentunut kerrostuneesti asuinalueiden omaleimaisuutta ja historiaa kunnioittaen. Unelmieni Helsinkiin on jätetty katvealueita ja tilaa ihmisten luovuudelle ja innovatiivisen omaehtoisen kulttuurin syntymiselle. Kaupunkilaiset rakentavat Helsingin ja kaupunkiorganisaation tehtävä on tarjota tähän mahdollisuuksia.

Olen lähtenyt mukaan vaikuttamaan, koska pitkä kokemukseni sosiaalialan katutyössä kodittomuuden, päihde- sekä mielenterveysongelmien parissa on tuonut minulle näkemystä palvelujärjestelmämme puutteista heikoimmassa asemassa olevien kaupunkilaisten perspektiivistä. Haluaisin olla omalta osaltani mukana rakentamassa kaupunkia, jonka peruspalvelut on suunniteltu myös muiden kuin nuorten hyväjalkaisten digiosaajien tarpeista käsin.

Parasta vaikuttamistyössä on ihmiset, keskustelut ja yhdessä tekeminen. Vaikuttamistyö on parhaimmillaan jatkuvaa vuorovaikutusta ruohonjuuritasolla ja yhteisten asioiden eteenpäin viemistä aktiivisen kansalaistoiminnan, työn ja poliittisen toiminnan kautta.

Lautakunnat ja muut tehtävät

• HUSin hallituksen varajäsen