An­na Vuor­jo­ki

Anna Vuorjoki

Asema: Varavaltuutettu

Sähköposti: anna(a)annavuorjoki.fi

Kuka olet? Olen koulupsykologi ja pienen lapsen yksinhuoltajaäiti. Olen toiminut kaksi kautta kaupunginvaltuutettuna vuosina 2013 – 21, ja nyt jatkan varakaupunginvaltuutettuna. Valtuustotyössäni olen keskittynyt paljon sote-asioihin mutta vuosina 2017 – 20 valtuustoryhmän puheenjohtajana paneutunut laajasti kaikkeen valtuustopolitiikkaan. Harrastan luovaa kirjoittamista, ja nautin taiteista kaikissa muodoissaan.

Unelmieni Helsinki on inhimillinen yhteisö. Niin päiväkodeissa, kouluissa, työpaikoilla kuin terveydenhuollossakin jokainen ihminen kohdataan ainutlaatuisena ja arvokkaana yksilönä, jolla on lupa myös virheisiin ja keskeneräisyyteen. Vaikeat tilanteet ja tunteet kuuluvat elämään siinä missä onnellisetkin vaiheet, mutta vaikeuksien edessä kukaan ei jää vaille turvaa ja tukea kaupungin palveluista.

Olen lähtenyt mukaan vaikuttamaan, koska haluan rakentaa oikeudenmukaista kaupunkia ja puolustaa esimerkiksi hyviä mielenterveyspalveluita, laadukasta koulutusta, erilaisten perheiden oikeuksia sekä ilmastonsuojelua.

Parasta vaikuttamistyössä on löytää oman työnsä kautta toivoa, että parempi maailma on mahdollinen.

Lautakunnat ja muut tehtävät

• HUSin hallituksen jäsen