Tie­do­te: Ve­ro­ni­ka Hon­ka­sa­lo pa­laa Va­sem­mis­to­lii­ton Hel­sin­gin val­tuus­to­ryh­män joh­toon ke­vät­kau­dek­si

Vasemmistoliiton Helsingin valtuustoryhmän puheenjohtajaksi 1.1.2021 alkavalle kaudelle on valittu Veronika Honkasalo. Honkasalo toimii tehtävässä valtuustokauden loppuun eli toukokuuhun 2021 asti.

Ryhmän tämänhetkinen puheenjohtaja Anna Vuorjoki vetäytyy tehtävästä, koska on jäämässä keväällä äitiyslomalle.

Tapulikaupungissa asuva Veronika Honkasalo on toisen kauden valtuutettu ja ensimmäisen kauden kansanedustaja. Hän on taustaltaan nuorisotutkija.

– Olen iloinen, että saan kunnian vetää ryhmää loppukauden. Anna Vuorjoki on vahvistanut Vasemmistoliiton näkyvyyttä ja painoarvoa Helsingin kuntapolitiikassa tuntuvasti. Jatkamme keväällä 2021 ydinteemojemme parissa eli keskitymme esimerkiksi koulutuksen, lähipalveluiden, kohtuuhintaisen asumisen ja lähiluonnon ja ilmaston puolustamiseen, Honkasalo toteaa.

Valtuustoryhmän ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Mia Haglund. Pohjoismaisen vihreän vasemmiston pääsihteeri Haglund toimii valtuuston lisäksi kaupunkiympäristölautakunnassa. Sörnäisissä asuva Haglund on paneutunut erityisesti asumiseen sekä hiilineutraalin Helsingin toteuttamiseen koskeviin kysymyksiin.

Sosiaalityöntekijä ja väitöskirjatutkija Petra Malin jatkaa puheenjohtajistossa toisena varapuheenjohtajana. Malin on Vasemmiston edustaja kasvatus- ja koulutuslautakunnassa ja on keskittynyt politiikassa erityisesti eriarvoisuuden vähentämiseen, henkilöstön hyvinvointiin ja laadukkaan varhaiskasvatuksen puolustamiseen.

Lisätiedot:

Veronika Honkasalo