Puo­lue­val­tuus­ton edus­ta­jat Hel­sin­gis­tä on va­lit­tu

Helsingin Vasemmiston kevätpiirikokous päätti 23.4.2022 Helsingin edustajista vasemmistoliiton puoluevaltuustoon tulevalle puoluekokouskaudelle. Varsinaisia edustajia valittiin 10 ja varaedustajia toiset 10. Uuden puoluevaltuuston kokoonpano vahvistetaan puoluekokouksessa Porissa 10.-12.6.2022.

Valitut edustajat

Joel Lindqvist

Mike Pohjola

Janina Paasonen

Onnea kaikille valituille ja kiitos kaikille tehtävään hakeneille!

Puoluevaltuusto ylläpitää jäsendemokratiaa puoluekokouksien välillä. Sillä on monia tärkeitä tehtäviä, kuten päätöksenteko tarvittavista toimista muuttuneissa poliittisissa tilanteissa usein yhdessä puoluehallituksen kanssa ja puoluekokouksen päätösten soveltamisen ohjaaminen. Lisäksi puoluevaltuusto päättää esimerkiksi vaalien jälkeen puolueen osallistumisesta hallitukseen ja nimittää ministeriehdokkaat yhdessä eduskuntaryhmän kanssa. Nyt ensimmäistä kertaa puoluevaltuusto pääsee valitsemaan myös puoluesihteerin tulevalle puoluekokouskaudelle.

Lue enemmän puoluevaltuustosta ja sen tehtävistä vasemmistoliiton säännöistä tai Puoluekokous Q&A -infopaketista!