Hel­sin­gin va­sem­mis­to­lii­ton val­tuus­to­ryh­mä: Sil­via Mo­dig jät­tää kau­pun­gin­val­tuus­ton, Mia Haglund nousee val­tuu­te­tuk­si

Helsingin vasemmistoliiton valtuustoryhmä: Silvia Modig jättää kaupunginvaltuuston, Mia Haglund nousee valtuutetuksi

Helsingin kaupunginvaltuusto on myöntänyt Silvia Modigille eron kaupunginvaltuuston jäsenyydestä. Modig ehti toimia kaupunginvaltuutettuna vuodesta 2008 ja hänet valittiin viime keväänä Euroopan parlamenttiin. Modigin tilalle nousee Mia Haglund.

Valtuustoon nouseva Mia Haglund on 33-vuotias Pohjoismaiden vihreän vasemmiston pääsihteeri ja valtiotieteiden maisteri. Hän on tunnettu myös yhteiskuntaa, feminismiä ja kulttuuria käsittelevistä Omaa luokkaa -podcastista, jota hän vetää väitöskirjatutkija Taija Roihan kanssa. Haglund on toiminut tällä valtuustokaudella kaupunkiympäristölautakunnassa.

“Haluan nostaa solidaarisuuden ja kunnianhimon politiikan tekemisen keskiöön. Helsingin on oltava kaupunki joka arvostaa sen kaikkia asukkaita tulotasosta riippumatta, jossa rakentaminen ja luonnon säilyttäminen ovat tasapainossa, jossa asuinpaikasta riippumatta on houkuttelevampaa käyttää julkista liikennettä autoilun sijaan ja jossa työntekijöiden kohtelu on huippuluokkaa”, kommentoi Mia Haglund.

Vasemmistoliiton valtuustoryhmä kiittää Silvia Modigia pitkäjänteisestä työstä helsinkiläisten parhaaksi ja onnittelee valtuustoon noussutta Mia Haglundia.

Vänsterförbundet i Helsingfors: Silvia Modig lämnar fullmäktige, Mia Haglund blir ledamot.

Helsingfors stadsfullmäktige har beviljat Silvia Modig avsked från förtroendeuppdraget som ledamot i fullmäktige. Modig hann vara medlem i stadsfullmäktige från år 2008 och valdes till Europaparlamentet förra våren. I Modigs ställe blir Mia Haglund ny stadsfullmäktigeledamot.

Mia Haglund, som nu blir inkallad som ny stadsfullmäktigeledamot, är 33 år, generalsekreterare för Nordisk grön vänster och pol.mag. Hon är även känd för den samhällskritiska och feministiska podcasten Omaa luokkaa, som hon drar tillsammans med doktoranden Taija Roiha. Haglund är medlem av stadsmiljönämnden.

“Solidaritet och ambitiösa mål ska stå i centrum för politiken. Helsingfors ska vara en stad som uppskattar alla sina invånare oberoende inkomst, där byggandet och förvarandet av naturen är i balans, där det är mer lockande att använda kollektivtrafik än köra bil och där behandlingen av stadens anställda är toppklass”, säger Haglund.

Fullmäktigegruppen för Vänsterförbundet i Helsingfors tackar Silvia Modig för ett långlivat arbete för helsingforsarnas bästa och gratulerar den nya stadsfullmäkitgeledamoten Mia Haglund.