Hae eh­dok­kaak­si kun­ta­vaa­lei­hin 2025

Kuntavaalien 2025 ehdokasasettelu on käynnissä! Helsingin Vasemmistoliiton tavoitteena on, että ehdolle lähtisi ihmisiä kaikista eri väestöryhmistä ja eri taustoista. Hae ehdolle nyt.

Helsingin Vasemmistoliitto on kasvattanut kannatustaan tasaisesti vaaleista toiseen ja tämän kevään eurovaaleissa nousimme Suomen ja Helsingin toiseksi suurimmaksi puolueeksi. Seuraavaksi lähdemme rakentamaan kuntavaaleja 2025. Lähde ehdolle voittavaan joukkueeseen!

Ehdokkaita asetamme yhteensä 127. Tavoitteenamme on asettaa ehdokkaita kaikista eri väestöryhmistä ja eri taustoilla. Mikäli olet valmis puolustamaan ihmisiä ja luontoa sekä pitämään ääntä oikeudenmukaisuuden puolesta, sovit hyvin joukkoomme. Vasemmistolainen voi olla monella tapaa, eikä puolueen jäsenyys ole välttämättömyys.

Kaupunki päättää monista ihmisten arkeen vaikuttavista asioista, kuten kouluista, terveyspalveluista ja kulttuuri- ja liikuntapalveluista. Kaupunkitasolla vaikutetaan ilmasto- ja luontokatoon. Suomen suurimpiin kuuluvana työnantajana Helsingillä on iso vastuu työntekijöistään. Näihin asioihin on hyvä mahdollisuus päästä vaikuttamaan, mikäli lähtee ehdolle.

Helsingin Vasemmistoliiton ehdokasasettelusta vastaa piirihallitus. Piirihallitus asettaa ehdokkaita vuoden 2024 loppuun saakka kuukausittaisissa kokouksissaan.

Ilmoita kiinnostuksestasi tällä lomakkeella:

Hakemukset käsitellään ja kiinnostuneisiin ollaan yhteydessä, kun hakemus on käsitelty. Huom.! Koska ehdokasasettelua tehdään vapaaehtoistyönä, hakemuksiin ei vastata välttämättä aivan heti. Arvostamme valtavasti jokaista, joka haluaa laittaa itsensä likoon ja lähteä vaikuttamaan yhteisten asioiden eteen.

Tehdään Helsingistä vielä enemmän kaikkien, ei harvojen kaupunki!

Kysyttävää? Lisätietoja:

Toni Asikainen