Ar­to Lei­no­nen va­lit­tu jär­jes­tö­koor­di­naat­to­rik­si

Vasemmistoliiton järjestölliseen toimintaan saadaan marraskuun alussa lisätehoa, kun sosionomi-diakoni (AMK) Arto Leinonen aloittaa järjestökoordinaattorin tehtävässä Helsingin ja Uudenmaan alueella.

Leinonen kertoo, miksi haki tehtävää ja mitä odotuksia hänellä on sen suhteen: ”On mahtavaa päästä tekemään töitä Vasemmistoliitossa! Edellinen työni Vasemmistonuorissa saa nyt loogisen jatkumon puolueessa. Puolue on konkreettisesti maailmaa muuttava voima, enkä voisi kuvitella parempaa yhteisöä jossa työskennellä. Parasta politiikassa on toverit, joiden kanssa parantaa maailmaa. Pysyn mielelläni politiikan taustajoukoissa mahdollistajana ja koordinoijana. Tulevaisuus näyttää jännittävältä, kun ensimmäisenä haasteenani historialliset aluevaalit!”

Aikaisemmin Leinonen on työskennellyt diakoniatyöntekijänä, ohjaajana sekä viimeisimpänä Vasemmistonuorten järjestö- ja nuorisotoiminnan koordinaattorina. Vasemmistonuorilla hän on vastannut muun muassa vapaaehtoisten ohjaamisesta, koulutusten suunnittelusta ja toteutuksesta sekä häirintäyhdyshenkilötoiminnasta. ”Tulevat vaalit ovat varmasti yhteistyömme keskiössä tulevina kuukausina, mutta Arton kokemus järjestöllisestä kehittämisestä ja vapaaehtoisten aktivoinnista tulee varmasti hyödyksi puolueen toiminnassa myös vaalien jälkeen”, tiivistää toiminnanjohtaja Toni Asikainen odotuksiaan tulevan työtoverin suhteen.

Leinonen aloittaa järjestökoordinaattorin tehtävässä 10.11.2021.

Lisätiedot:
Toni Asikainen, toiminnanjohtaja, +358 40 664 5901, toni.asikainen@vasemmistoliitto.fi