Hel­sin­gin Va­sem­mis­to on aset­ta­nut en­sim­mäi­set kun­ta­vaa­lieh­dok­kaan­sa

Helsingin Vasemmistoliitto on asettanut ensimmäiset ehdokkaansa kevään 2025 kuntavaaleihin. Puolue lähtee tavoittelemaan lisäpaikkoja kaupunginvaltuustoon.

Vasemmistoliitto on ottanut Helsingissä vaalivoittoja putkeen neljissä viimeisissä kuntavaaleissa ja eduskuntavaaleissa. Tämän kevään eurovaaleissa puolue nousi Helsingin toiseksi suurimmaksi 24,1 % kannatuksella.

“Helsingin Vasemmistoliitto on kasvattanut kannatustaan vuosi vuodelta ja edellisissä kuntavaaleissa palasimme kaupungin johtoon apulaispormestarin paikan myötä. Olen iloinen ja ylpeä siitä työstä, jota olemme viime vuosina saaneet aikaan. Tavoitteenamme on saada ääntämme kuuluviin vielä vahvemmin. Lähdemme hakemaan lisäpaikkoja valtuustoon”, Helsingin Vasemmistoliiton puheenjohtaja Katri Kangas sanoo.

“Olemme puolustaneet ihmisiä ja luontoa johdonmukaisesti ja sinnikkäästi. Olemme tällä valtuustokaudella saaneet muun muassa tuplattua liikuntapaikkainvestoinnit, kasvatettua luonnonsuojelualueiden määrää ja lisättyä varoja työntekijöiden palkkaohjelmaan. Koulutusleikkauksia ei ole enää tehty, mikä on ollut vuosien työn tulos”, valtuustoryhmän puheenjohtaja Mia Haglund sanoo.

“Työtä riittää kuitenkin edelleen etenkin asuntotilanteen kanssa. Petteri Orpon hallitukset leikkaukset ovat katastrofaalisia Helsingille. Häädöt ja asunnottomuus uhkaavat kasvaa. Kaupungin on löydettävä ratkaisuja, jotta ihmisillä on varaa asua Helsingissä tulevaisuudessakin.”

Helsingin Vasemmistoliitto tulee nimeämään yhteensä 127 ehdokasta vaaleihin. Ehdokkaiksi on nyt asetettu Paavo Arhinmäki, Mia Haglund, Jenny Kasongo, Mai Kivelä, Vesa Korkkula, Minja Koskela, Noora Laak, Tuomas Nevanlinna, Pinja Vuorinen ja Nick Walters.

Pormestariehdokkaansa Helsingin Vasemmistoliitto tulee asettamaan syyspiirikokouksessaan 30.11.2024.