Hel­sin­gin Va­sem­mis­to läh­tee Osuus­kun­ta Tra­de­kan vaa­lei­hin upeal­la eh­do­kas­lis­tal­la!

Osuuskunta Tradekan edustajiston vaalit käydään 1.2.-15.2.2022. Äänioikeutettuja ovat kaikki vuoden 2021 loppuun mennessä liittyneet jäsenet.

Tradeka on merkittävä omistaja useissa suomalaisissa yrityksissä. Osuuskuntamuotoinen omistajuus tarkoittaa demokraattisesti hallinnoitua omistamista. Tradekan toimintaa kehitetään osuuskunnan määrittelemien arvojen pohjalta. Tradeka pyrkii kehittämään omistuksiaan pitkäjänteisesti ja vastuullisesti, eikä voitontavoittelu ole osuuskunnan keskeisin arvo. Käytännössä Tradeka lisää tasa-arvoa talouteen ja yrityselämään.

Tradekan ylin päättävä elin on osuuskunnan edustajisto, kerrotaan Tradekan nettisivuilla. Edustajisto valitaan joka kuudes vuosi järjestettävillä vaaleilla, ja siihen on kuulunut kuluvalla kaudella 85 jäsentä. Vuoden 2022 vaaleissa edustajistoon valitaan 75 varsinaista jäsentä ja 75 varajäsentä. Edustajisto kokoontuu vuosittain sääntömääräiseen kokoukseen, jonka kutsuu koolle Osuuskunta Tradekan hallitus. Edustajiston keskeisimpiin tehtäviin kuuluu tilinpäätösasioiden ja voitonjaon käsittely, vastuuvapauden myöntäminen hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle sekä hallituksen jäsenten ja tilintarkastajien valinta.

Vaaleissa Helsinki ja Uusimaa muodostavat yhden äänestysalueen, minkä lisäksi alue on vaaliliitossa Hämeen alueen kanssa. Vasemmisto lähtee vaaleihin täydellä listalla Helsingissä ja Uudellamaalla.

Enemmän vaaleista Tradekan nettisivuilta.

Tradekan jäsenet saavat äänioikeuden lisäksi monia jäsenetuja. Liity jäseneksi täältä.

Ehdokkaat

Paavo Arhinmäki, Helsinki