Valter Söderman aloittaa järjestökoordinaattorina

Valter SödermanValter Söderman valittiin Helsingin ja Uudenmaan Vasemmistoliiton järjestökoordinaattoriksi määräaikaiseen työsuhteeseen vuoden 2023 eduskuntavaaleihin asti.

”Odotan innolla kuntavaalikampanjointia, johon pääsen nyt hyppäämään suoraan mukaan, ja katseet ovat toki myös jo eduskuntavaaleissa. Voitto vaaleissa rakennetaan kuitenkin jo kauan ennen kuin vaalimainokset alkavat ilmaantua tienvarsille. Meillä on Helsingissä ja Uudellamaalla tuhansia jäseniä, joiden joukosta saamme mahtavia ehdokkaita ja osaavia tulevia päättäjiä kuntiin ja eduskuntaan.” Söderman luonnehtii tulevia haasteita.

Aikaisemmin Söderman on työskennellyt Vasemmistonuorten jäsen- ja toimistosihteerinä, minkä lisäksi hänellä on monipuolista kokemusta järjestökentällä toimimisesta suomeksi ja ruotsiksi. Vasemmistonuorilla toimiessaan hän on vastannut mm. monikielisten jäsenpalveluiden kehitystyöstä. Hänellä on myös lähes vuosikymmenen verran kokemusta käytännön vaalityöstä eri rooleissa.

”On tärkeää, että tällä valinnalla saadaan vahvistettua erityisesti ruotsinkielistä viestintäosaamista Uudenmaan ja Helsingin alueella.” toteavat Helsingin ja Uudenmaan Vasemmistoliiton puheenjohtajat Antti Kauppinen ja Mika Mäkelä. Molemmat piirijärjestöt ovat asettaneet tavoitteeksi nostaa vasemmistoliiton kannatusta tulevissa vaaleissa ja koko jäsenistön mukaan saaminen edellyttää kaksikielisen viestinnän vahvistamista.

Söderman odottaa tapaamista Helsingin ja Uudenmaan jäsenistön kanssa innolla ja korostaa, ettei ole yhtä oikeaa tapaa tehdä vaalityötä: ”Vaalivoittoa ovat tekemässä niin tukiryhmäläiset, vaalilehtien jakajat, some-aktiivit, telttailijat kuin yhdistysbyrokratian veteraanitkin. Vaatimaton tavoitteeni onkin vierailla kaikissa Helsingin ja Uudenmaan melkein yli 40 puolueosastossa ja tavata heistä mahdollisimman monia.”

Valter aloittaa työssään järjestökoordinaattorina maanantaina 28.9.2020.

Lisätietoja:
Toni Asikainen, toiminnanjohtaja, 040 664 5901, toni [dot] asikainen [at] vasemmistoliitto [dot] fi