Helsingin Vasemmistoliitto asettaa pormestariehdokkaansa syyspiirikokouksessa 5.12.2020

Vasemmistoliiton puolueosastot Helsingissä ovat saaneet toimittaa esityksiä pormestariehdokkaiksi tulevissa kuntavaaleissa. Helsingin Vasemmistoliiton hallitus vastaanotti useita esityksiä, jotka asettuivat tukemaan kansanedustaja ja kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja Paavo Arhinmäkeä. Piirihallitus tulee esittämään 5.12.2020 järjestettävälle syyspiirikokoukselle Arhinmäen asettamista piirijärjestön pormestariehdokkaaksi vuoden 2021 kuntavaaleissa.

Helsingin Vasemmistoliitto on huolissaan tavasta, jolla julkisessa keskustelussa kuntavaaleista brändätään pormestarivaaleja. Kuntavaaleissa äänestetään valtuutettuja, ei pormestaria. Kaupunginvaltuusto on vaalien välillä kaupungin korkein päättävä elin ja kuntavaaleissa valittavat valtuutetut valitsevat viime kädessä pormestarin ja muut päätöksentekijät. Keskittymällä pormestariehdokkaisiin ja yksittäisiin henkilöihin harhautetaan kaupunkilaisia todellisista poliittisista kysymyksistä ja pitkässä juoksussa heikennetään kuntademokratiaa.

Lisätietoa:

Antti Kauppinen, puheenjohtaja, 050 574 8323