Helsingin Vasemmiston piirikokous kannustaa vegaaniruuan käyttöön

Helsingin Vasemmisto hyväksyi eilen Vartiokylän työväentalolla pidetyssä syyspiirikokouksessaan aloitteen, jonka mukaan piirin järjestämissä tilaisuuksissa tarjoilut ovat vuodesta 2019 alkaen vegaanisia. Näin pyritään kannustamaan ihmisiä siirtymään vegaaniruuan käyttöön, koska lihan ja maitotuotteiden kulutuksen vähentäminen on yksi tärkeimmistä tavoista hillitä ilmastonmuutosta.

Kokous otti kantaa myös HSL:n vyöhykelippuihin ja vaatii, että pitää olla mahdollisuus hankkia vain yhden vyöhykkeen lippu. Lue tästä koko kannanotto.

Piirikokous valitsi Neea Kilkin jatkamaan Helsingin vasemmistoliiton puheenjohtajana. Toisena puheenjohtajana jatkaa Eliel Kilpelä ja uutena puheenjohtajistoon valittiin Niina Kari.
Piirihallituksen jäsenistä ja varajäsenistä vaihtui puolet. Uuteen piirihallitukseen tuli valituksi: Ilpo Haaja, Galia Suarez Katainen, Antti Kauppinen, Tuula Kupari, Markku Kärkkäinen, Aila Pervonsuo, Santtu Salmela, Heta Tuura, Elina Wallin ja Olga Zamurović. Varajäseniksi valittiin Outi Alanen, Kai Backman, Elina Hemminki, Antti Piispanen ja Irja Remekselä. Onnea ja menestystä puheenjohtajille ja piirihallitukselle tulevaan työhön vaalivuonna!

Helsingin Vasemmisto on jo aiemmin julkistanut 17 eduskuntavaaliehdokasta. Heistä lisää täällä. Piirihallitus täydentää ehdokaslistaa myöhemmin.

Kaiken kaikkiaan kokous oli hyvähenkinen ja sujui mallikkaasti Arto Beckströmin johtaessa puhetta ja Niina Karin kirjoittaessa pöytäkirjaa.