Eduskuntavaaliehdokkaat Helsingissä

2, Zahra Abdulla: Olen ammatiltani kätilö ja sairaanhoitaja. Työkenttäni vaihtelee vauvoista vaareihin. Vahvuuttani on moninaisten perheiden asiantuntemus. Tapoihini kuuluu myönteinen elämänasenne ja ekologinen ajattelu kaikessa. Nautin lenkkeilystä ja rannalla istuskelusta.

3, Outi Alanen: Olen näyttelijä,lähihoitaja ja ensihoitaja amk, Helsingin kaupungin varavaltuutettu ja pelastuslautakunnassa. Vaaliteemani ovat työ, mielenterveys ja rauhantyö. Olen valtuutettuna tehnyt aloitteen, että Helsinkiin täytyy saada takaisin oma psykiatrian päivystys. Olen narsistienuhrien ry:n hallituksessa, jossa toimin vertaistukiryhmien vetäjänä. Olen myös Helsingin seudun mielenterveysseuran hallituksessa.

Tee lähimmäisellesi niin kuin haluaisit tehtävän omalle lapsellesi.

4, Paavo Arhinmäki: Olen 42-vuotias kahden alle kouluikäisen tytön isä Herttoniemenrannasta. Olen kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu. Vaikka olen toiminut pitkään politiikassa, ei palo muuttaa asioita ole hiipunut. Päinvastoin, Sipilän hallitus on saanut aatteen roihuamaan. Haluan toimia oikeudenmukaisuuden, solidaarisuuden ja tasa-arvon puolesta joka päivä.

5, Mira-Veera Auer: Olen äiti ja palvelualojen pätkätyöläinen. Olen asunut koko ikäni Helsingin lähiöissä ja työskennellyt ravintolassa, varastolla ja viimeksi myyjänä. Toimin PAMin valtuuston jäsenenä ja HEKA-aktiivina sekä Helsingin sote-jaoston jäsenenä. Taistelen aina oikeudenmukaisuuden puolesta, köyhyyttä vastaan.

6, Ilpo Haaja: Olen 60-vuotias rasvanahkaduunari, pitkäaikainen päätoiminen pääluottamusmies ja levyseppä Helsingin telakalta. Minulla on ay-kokemusta luottamusmiehestä aina liittojen hallintoon saakka. Olen toiminut kauan politiikassa, mm. Helsingin vasemmiston piirihallituksen jäsenenä ja puheenjohtajistossa. Olen Länsi-Helsingin vasemmiston. pj. ja puoluehallituksen varajäsen. Kunnallisia luottamustehtäviä: mm. Vammaisneuvoston pj., lautakuntajäsenyyksiä, säätiön hallitus, Sataman hallituksen jäsen.

7, Veronika Honkasalo: Olen Veronika Honkasalo – kaupunginvaltuutettu, vasemmistoliiton varapuheenjohtaja, nuorisotutkija ja kahden koululaisen äiti Helsingin Tapulikaupungista. Tavoitteeni on tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen yhteiskunta, jossa jokainen saa ihmisarvoisen arjen. Hyvinvointi ja oikeus elää kuuluvat myös tuleville sukupolville. Suomi tarvitsee päättäjiä, joilla rohkeutta kyseenalaistaa nykyinen vaihtoehdottomuuden politiikka ja kykyä puuttua niihin rakenteisiin, jotka tuottavat eriarvoisuutta ja tuhoavat ympäristöä.

8, Sirkku Ingervo: Olen jo 26 vuotta kuntapolitiikassa hioutunut lähiöiden ja yksinhuoltajien sitkeä puolustaja. Taistelen tasa-arvoisen maksuttoman koulutuksen, reilun perhepolitiikan ja puhtaan ilman puolesta. Olen aina ollut heikomman puolella. Koulutukseltani olen erityisopettaja, opo ja sosiaalityöntekijä. Politiikassa tarvitaan äidin sydäntä ja naisen viisautta.

Taistelen tasa-arvoisen koulutuksen, reilun perhepolitiikan ja puhtaan sisäilman puolesta!

9, Mai Kivelä: Olen helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu ja kansalaisaktivisti, MA in Environment and Development ja kahden lapsen äiti. Työskentelen Animalian toiminnanjohtajana. Olen ehdolla, koska haluan tehdä kaikkeni ilmastonmuutoksen torjumiseksi. Olen sitoutunut toimimaan ekologisen kestävyyden ja ihmisten yhdenvertaisuuden puolesta nyt ja tulevaisuudessa. #ilmasto #feminismi #perustulo

10, Heikki Kuula: Olen ennen kaikkea 35-vuotias perheenisä Helsingistä. Elätän itseni ja perheeni musiikilla. Kuulun Malminkartano-lähtöiseen Teflon Brothers -bändiin sekä teen soolona musiikkia.
Minusta nuorisotyöhön, maksuttomaan koulutukseen ja muihin hyvinvointivaltion palveluihin tulee satsata enemmän varoja ja nämä varat tulevat rikkaita ja suuryrityksiä rankemmin verottamalla. Haen eduskuntaan ja teen kaiken voitavani, jotta tulevaisuuden lapsilla olisi samat mahdollisuudet, jotka minulle on tarjottu Suomessa.

11, Lauri Linna: 25-vuotias oikeustieteen opiskelija Helsingistä. Vasemmisto-opiskelijoiden puheenjohtaja. Punavihreä runoilija Kalliosta. Oikeudenmukaisen ja yhdenvertaisen tulevaisuuden puolesta. Feminismi. Toimeentulo. Opiskelijat. Koulutus. #Linna2019

12, Ajak Majok: Olen 21-vuotias yhdenvertaisuusaktivisti, tekstiili-ja vaatetusalan ammattilainen sekä ylioppilas. Työkseni opetan tanssia ja työskentelen kaupan alalla. Olen ehdolla, koska haluan määrätietoisesti rakentaa sosiaalisesti oikeudenmukaista tulevaisuutta, toteuttaa radikaalin ekologista ilmastopolitiikkaa ja palauttaa tasa-arvoisen koulutuksen kunniaan.

”Pystymme parempaan. Tehdään parempaa.”

13, Petra Malin: Politiikassa on kiire kääntää suuntaa kohti parempaa. Siksi olen ehdolla. Olen sosiaalityöntekijä, väitoskirjatutkija, kaupunginvaltuutettu sekä kasvatus- ja koulutuslautakunnan jäsen. Ehdokkaana olen ilmaston, ympäristön, sosiaali- ja terveyspalveluiden, kasvatuksen, koulutuksen, kulttuurin ja tasa-arvon puolella. Parempi tulevaisuus tehdään nyt!

Petraamisen paikka – parempi tulevaisuus tehdään nyt!

14, Silvia Modig: Olen helsinkiläinen kansanedustaja, eduskunnan ympäristövaliokunnan varapuheenjohtaja ja kaupunginvaltuutettu. Tärkeimmät vaaliteemani ovat ilmastonmuutoksen hillintä, kohtuuhintainen asuminen sekä yhdenvertaisuus. Turvallinen tulevaisuus, kohtuuhintainen koti ja tasa-arvoinen yhteiskunta kuuluvat kaikille, ei harvoille.

15, Sami ”Frank” Muttilainen: Olen 38-v. kulttuuri- ja nuorisotyöntekijä sekä kaupunginvaltuutettu.

16, Tuomas Nevanlinna: Olen 58-vuotias Helsingin Pohjois-Haagassa asuva uusperheisä ja kulttuurin sekatyöläinen: kirjailija, suomentaja, opettaja, puhuja. Teoreettis-filosofisena valintana vasemmistolaisuuteni uudistuu jatkuvasti. Pysyvästi liputan Marxin huudahduksen puolesta: pitää mullistaa kaikki olosuhteet, joissa ihminen on alennettu, alistettu, hylätty ja halveksittu olento. Facebook

17, Irja Remekselä: Olen tinkimätön heikompien puolesta puurtaja. Minulla on laaja kokemus työstä ja työttömyydestä, asunnottomuudesta, vuokralla- ja omistusasumisesta. Vaaliteemani ovat tasa-arvoinen koulutus, riittävä toimeentulo, kohtuuhintainen asunto kaikille, yksin- ja pienyrittäjien alkutaipaleen tukeminen sekä rauhantyö.

Vaikuta – äänestä, Irja Remekselä

18, Galia Suarez Katainen: Yrittäjänä pystyn tuomaan esiin omakohtaista kokemusta pienyrittäjän arjesta ja sen toiminnan haasteista. Haluan edistää pienyrittäjien ja itsensätyöllistäjien asemaa. Pienyritykset ovat merkittäviä työllistäjiä ja verojen maksajia. Yrittämisestä tulee tehdä turvallisempaa parantamalla pienyrittäjien ja itsensätyöllistäjien sosiaaliturvaa. Oikeudenmukaisuus ja pienten puolen pitäminen ovat minulle tärkeää.
Pienissä reiluissa yrityksissä on tulevaisuus!

19, Suldaan Said Ahmed: Yhteisötyöntekijä, kansalaisaktivisti, Helsingin kaupunginvaltuutettu, vasemmistoliiton puoluevaltuuston 1. varapuheenjohtaja. Työskentelen Helsingin Diakonissalaitoksen Vamos Nuoret -hankkeessa nuorten parissa, joilla ei ole työtä tai koulutusta. Minulle tärkeitä asioita: ettei kukaan jää ulkopuolelle, ilmasto, työelämä. Politiikassa tarvitaan välittämistä, rakkautta ja rohkeutta.

Suldaan – sun puolella

20, Heta Tuura: Olen 56-vuotias ympäristösuunnittelija (AMK) ja työsuojeluvaltuutettu HUS: ssa. Ajan vahvasti matalapalkkaisten, pienituloisten ja eläkeläisten asiaa. Sosiaali -ja terveysalalle ja niihin liittyviin tukipalveluihin ajan resurssointia oikeaan henkilöstömitoitukseen. Ympäristö -ja ilmastoasioihin sekä biodiversiteettiin tarvitaan kestävät ratkaisut.

21, Jani ”Wallu” Valpio: Olen 45-vuotias freelancer, Elmu ry:n varapuheenjohtaja ja varavaltuutettu.

22, Anna Vuorjoki: Olen kaupunginvaltuutettu, valtuustoryhmän puheenjohtaja ja HUS:n hallituksen jäsen. Ammatiltani olen koulupsykologi. Puolustan koulutusta ja mielenterveyspalveluita sekä vahvaa julkista sektoria. Sote-uudistuksella ei saa myydä apua tarvitsevia ihmisiä voittoa tavoitteleville firmoille. Vaaleissa on saatava muutos kohti kunnianhimoisempaa ilmastopolitiikkaa.

Reiluja palveluita, inhimillisiä päätöksiä

23, Mika Välipirtti: Olen aktiivinen kansalais- ja ympäristövaikuttaja, toimin Helsingin luonnonsuojeluyhdistyksen puheenjohtajana ja useissa kansalaisjärjestöissä. Minut tunnetaan luonnonsuojelijana ja oikeudenmukaisuuden puolustajana. “Rakennetaan yhdessä kaikkia yhdenvertaisesti kohteleva Suomi, jossa ilmastonmuutoksen pysäyttäminen ja köyhyyden poistaminen ovat tärkeimmät tehtävät.”

Pysäytetään ilmastonmuutos ja pelastetaan hyvinvointiyhteiskunta Facebook

Voit tukea ehdokkaiden vaalityötä Holvi-palvelun kautta.