Veronika Honkasalo jatkaa valtuustoryhmän johdossa – Vasemmistoliitolle kaksi paikkaa kaupunginhallitukseen

Veronika Honkasalo jatkaa Helsingin Vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtajana
Vasemmistoliitolle kaksi paikkaa kaupunginhallitukseen

Helsingin Vasemmistoliiton valtuustoryhmä valitsi eilen pitämässään ryhmäkokouksessa puheenjohtajansa vuodeksi 2015. Puheenjohtajana jatkaa valtuutettu Veronika Honkasalo, 39. Ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa valtuutettu Eija Loukoila,63 ja toisena varapuheenjohtajana valtuutettu Sami ”Frank” Muttilainen, 34. Kaikki ovat ensimmäisen kauden valtuutettuja, mutta Loukoila on ollut aiemmin useampia kausia varavaltuutettuna ja myös kaupunkisuunnittelulautakunnan jäsenenä. Loukoila jatkaa edelleen kaupunkisuunnittelulautakunnassa ja Muttilainen kulttuuri- ja kirjastolautakunnassa.
Honkasalo valittiin eilen pidetyssä kaupunginvaltuuston kokouksessa myös kaupunginhallituksen jäseneksi vuosiksi 2015 – 2016. Vasemmistoliitto sai tällä kertaa kaupunginhallitukseen kaksi paikkaa. Toiseksi jäseneksi valittiin valtuutettu ja kansanedustaja Silvia Modig, 38. Modig on toisen kauden valtuutettu. Honkasalon varajäseneksi valittiin ensimmäisen kauden varavaltuutettu Henrik Nyholm, 27 ja Modigin varajäseneksi valtuutettu ja kansanedustaja Paavo Arhinmäki, 38. Nyholm on myös yleisten töiden lautakunnan varapuheenjohtaja.
Arhinmäki, Honkasalo, Modig, Muttilainen ja Nyholm ovat myös ehdokkaina kevään eduskuntavaaleissa.