Vasemmistoliitto julkistanut 75 kuntavaaliehdokasta – mukana kaikki kansanedustajat

Veronika Honkasalo

Helsingin Vasemmistoliitto on julkistanut nyt 75 kuntavaaliehdokasta.

Uusien ehdokkaiden joukossa on muun muassa kansanedustaja, nuorisotutkija ja kaupunginhallituksen jäsen Veronika Honkasalo ja valtuutettu Mia Haglund. Aiemmin ehdolle on asetettu muun muassa kansanedustajat Paavo Arhinmäki ja Mai Kivelä.

”Kuntapolitiikka on minulle sydämen asia. Sen kautta olen aikoinaan tullut mukaan puoluepolitiikkaan ja saanut kunnian parantaa tavallisten helsinkiläisten jokapäivästä elämää. Haluan jatkaa Helsingin kuntapolitiikassa tinkimätöntä työtäni ihmisoikeuksien, tasa-arvon, luonnon ja ympäristön eteen. Näen, että näiden kaikkien teemojen lisäksi, yksi tärkeimpiä kuntapoliitikon tehtäviä on demokratiatehtävä, eli asukkaiden kannustaminen vaikuttamiseen. Liian usein kaupunkilaiset kokevat, ettei poliitikkoihin voi tai uskalla ottaa yhteyttä tai että kaupungin virkamiehet ovat liian etäällä. Helsinki on meidän kaikkien yhteinen kaupunkimme ja paremman tulevaisuuden rakentaminen yhteinen tehtävämme. Tähän työhön pitää kaikilla olla yhtäläiset mahdollisuudet”, kommentoi Veronika Honkasalo.

Vasemmistoliittoon liittyi syyskuussa enemmän uusia jäseniä kuin koskaan aiemmin vaalien ulkopuolella. Positiivinen vire on näkynyt ehdokashankinnassa myös Helsingissä. Ehdolla on useita uusia nimiä kuten agentti/promoottori ja musiikkialan yrittäjä Feniks Willamo, tanssitaitelija ja vammaisaktivisti Maija Karhunen, tapahtumatuottaja Kimmo Nurminen ja tietokirjailija, yrittäjä Pauli Jokinen.

“Olen ehdolla kamppaillakseni oikeasti kestävän ympäristöpolitiikan ja tasa-arvon puolesta kaikenlaista rasismia, fasismia ja syrjintää vastaan. Vihapuheen normalisoituminen, vähemmistöjen oikeuksien polkeminen, huolella rakennetun hyvinvointivaltion murentaminen, kasvavat tuloerot ja yhteiskunnallisen keskustelun raaistuminen ovat kaikki syitä miksi päätin lähteä tulevissa vaaleissa ehdolle. Musiikkialalla työskentelevänä pidän myös elävän kaupunkikulttuurin vaalimista erityisen tärkeänä”, kommentoi Feniks Willamo.

Helsingin Vasemmistoliiton kuntavaaliehdokkaat:

Lisätietoja: