Paavo Arhinmäestä Helsingin Vasemmiston pormestariehdokas, Petra Malin puheenjohtajaksi

15202694_1429062467111712_1724364756107015563_n

Paavo Arhinmäki kiitospuhetta pitämässä.

Helsingin Vasemmisto on asettanut pormestariehdokkaakseen kansanedustaja Paavo Arhinmäen, 39. Arhinmäki nosti valintansa jälkeen esille Vasemmiston tärkeimpiä kuntavaaliteemoja.

”Asumisen kalleus on suurin kysymys Helsingissä. Me tulisimme huomattavasti paremmin toimeen, jos niin suuri osa käteen jäävistä tuloistamme ei menisi vuokriin tai asuntolainojen lyhentämiseen. Helsinkiin pitää rakentaa huomattavasti enemmän kohtuuhintaisia asuntoja. Samalla on huolehdittava viihtyisästä ja vehreästä kaupungista. Kaavoitetaan kohtuuhintaisia ja -vuokraisia asuntoja luontoa kunnioittaen ja joukkoliikenteestä huolehtien”, Arhinmäki sanoi.

Helsingin pitää olla hyvä kaupunki asukkailleen ja reilu työnantaja työntekijöilleen, hän korosti.

”Helsingin kaupunki vastaa valtaosasta meidän yhteisistä julkisista palveluistamme, muun muassa päivähoidosta, kouluista, terveysasemista ja vanhusten palveluista. Näistä palveluista vastaa noin 30 000 kaupungin työntekijää. Valtuuston tehtävä on huolehtia siitä, että Helsingin kaupungin palvelut ovat laadukkaita ja sen takaa riittävä määrä työntekijöitä palveluissa.”

Helsingin Vasemmiston piirikokous valitsi Helsingin Vasemmiston puheenjohtajaksi varakaupunginvaltuutettu Petra Malinin, 36. Malin on ammatiltaan sosiaalityöntekijä ja koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri sekä sosionomi (amk). Varapuheenjohtajiksi valittiin Ilpo Haaja, 58, ja Veera Minkin, 40.

”Vasemmistolaisia yhdistää se, että oikeudenmukaisuutta pidetään tärkeänä. Vaadimme tasa-arvoisen, syrjimättömän ja oikeudenmukaisen Helsingin”, Malin sanoi ja muistutti, että kaikilla on oikeus kulkea kadulla ja toimia verkossa ilman äärioikeiston uhkaa tai muun syrjinnän kohteeksi joutumista.

Kokous valitsi myös ensi vuoden piirihallituksen, johon kuuluvat Outi Alanen, Kai Backman, Samuel Drake, Sirkku Ingervo, Neea Kilkki, Eliel Kilpelä, Tiia Kursula, Aila Pervonsuo, Mike Pohjola, Ilkka Salonen, Joonas Tuomivaara, Orvokki Jokinen ja Lauri Väänänen sekä varalla Ilkka Levä, Tuula Kupari ja Markku Kärkkäinen.

Lisäksi hyväksyttiin kannanotot Guggenheimista sekä natsien vastaisuudesta.

Lisätietoja: Paavo Arhinmäki, paavo [dot] arhinmaki [at] eduskunta [dot] fi
Petra Malin, petra [at] petramalin [dot] fi

Tuore puheenjohtajisto: Petra Malin, Ilpo Haaja ja Veera Minkin.