Helsingin Vasemmistoliitto nimesi ensimmäiset eduskuntavaaliehdokkaansa

Nyt nimettävien ehdokkaiden joukossa ovat puolueen puheenjohtaja ja kansanedustaja Paavo Arhinmäki, puoluesihteeri Sirpa Puhakka, Vasemmistonuorten puheenjohtaja Dan Koivulaakso, Helsingin Vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtaja Pekka Saarnio sekä Helsingin maalareiden puheenjohtaja Johanna Elonen.

”Listalla on ilahduttavasti eri-ikäisiä uusia ihmisiä ja se tuo esille Vasemmistoliiton vahvat yhteydet kansalaisyhteiskuntaan”, toteaa Helsingin Vasemmistoliiton puheenjohtaja Sampo Villanen.

Nuorin ehdokas on HYYn hallituksen sosiaalipoliittinen vastaava Katri Immonen, 24 ja vanhin musiikkituottaja Atte Blom (sit.), 66.

Kansalaistoimintaa edustavat muun muassa Attac ry:n puheenjohtaja, asiantuntija Anita Kelles-Viitanen ja Prometheus-leirin tuki ry:n puheenjohtaja, psykologi Anna Vuorjoki (sit.).

Muut vahvistetut ehdokkaat ovat tutkijat Martina Reuter ja Joonas Leppänen, opiskelija Riku Ahola, lääkäri Jorma Kivimäki, sosiaaliohjaaja Tiina Lintunen, nuorisotyön suunnittelija Kirsi Pihlaja ja pääluottamusmies Markku Saarinen.

Vasemmistoliitto tavoittelee ensi kevään eduskuntavaaleissa Helsingissä 10 prosentin kannatusta ja kahta kansanedustajaa. Loput viisi ehdokasta 21 hengen listasta Helsingin piirijärjestö nimeää syksyllä.

Ehdokkaiden esittelyt eduskuntavaalisivuilla helsinki.vasemmisto.fi/eduskuntavaalit