Helsingin Vasemmistoliiton valtuustoryhmä kasvaa kahdella valtuutetulla

Punavihreän valtuustoryhmän kaupunginvaltuutetut Zahra Abdulla ja Sirkku Ingervo ovat jättäneet tänään kaupunginvaltuustolle pyynnön siirtymisestä Vasemmistoliiton valtuustoryhmään. Asia siirtyy seuraavaksi kaupunginkanslian käsiteltäväksi.

Helsingin Vasemmistoliiton valtuustoryhmä sai kuntavaaleissa 2012 kaksi uutta lisäpaikkaa. Helsingin suurin vaalivoittaja kasvaa nyt lisää.

Vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtaja Veronika Honkasalo iloitsee ryhmän kasvamisesta.

”Politiikkamme tavoitteena on eriarvoisuuden vähentäminen kaikessa toiminnassa. Olen iloinen, että saamme ryhmään vahvistusta tämän tavoitteen ajamiseksi kahdelta erittäin kokeneelta punavihreältä poliitikolta.”

Zahra Abdullan ja Sirkku Ingervon poliittisen toiminnan keskiössä ovat olleet asumiseen ja lähipalveluihin liittyvät asiat.

”Olemme huolissamme Helsingin tavasta karsia lähipalveluita erityisesti lapsilta ja nuorilta. Koulutuksesta ei tule säästää ja tukea tarvitseville tulee olla apua tarjolla. Myös yksinhuoltajien tilanne on kohtuuttomasti vaikeutunut. Helsinki voi osoittaa tässä priorisoivansa erilaista linjaa kuin maan hallitus. Olemme huolissamme myös kaupungin toimintojen yhtiöittämisen seurauksista. Vasemmistoliitto ajaa tärkeinä pitämiämme asioita punavihreästi”, toteavat Ingervo ja Abdulla.

Veronika Honkasalo, puh. 040 555 9409
Zahra Abdulla, puh. 040 588 1977