Helsingin Vasemmisto: Helsinki on olemassa asukkaita varten

Helsingin Vasemmisto on nimennyt ensimmäiset ehdokkaansa vuoden 2017 kuntavaaleihin. Ensi kevään vaaleihin on asetettu ehdolle muun muassa valtuustoryhmän puheenjohtaja Veronika Honkasalo, kansanedustaja Silvia Modig sekä vastikään Vasemmiston puoluevaltuuston varapuheenjohtajaksi valittu Suldaan Said Ahmed.

”Vasemmisto haluaa tulevissa vaaleissa nostaa esille etenkin ihmisarvoiseen elämään liittyviä kysymyksiä”, toteaa Honkasalo. ”Helsinkiläiset ansaitsevat laadukkaita palveluita varhaiskasvatuksesta vanhustenhuoltoon.”

”Asuntopolitiikka on ollut Vasemmistolle tärkeää Helsingissä jo kauan, ja kohtuuhintaisen asumisen lisääminen, viheralueista tinkimättä, on yhä päätavoitteitamme. Kaupunki tarvitsee etenkin lisää kohtuuhintaisia yksiöitä ja kaksioita”, Said Ahmed sanoo.

“Helsingin tulee myös huomioida uudet kaupunkilaiset, eli oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat”, Modig muistuttaa.

Ehdokkaita vahvistettiin nyt yhteensä 24. Lisää ehdokkaita vahvistetaan seuraavissa piirihallituksen kokouksissa. Vasemmistoliitto tulee asettamaan kaikkiaan täyden eli 127 ehdokkaan listan.

Lisätietoja:

Hanna Mithiku, 040 724 1274

Jorma Pikkarainen, 050 537 9011

Vahvistetut ehdokkaat:

Zahra Abdulla, 1965, kätilö, kaupunginvaltuutettu (uusi)

Mira-Veera Auer, 1986, ylioppilas, myyjä (uusi)

Maarit Fredlund, 1957, hum.kand./valt.kand., verksamhetsledare, toiminnanjohtaja, työllistämistoimikunnan varajäsen (uusi)

Ilpo Haaja, 1958, pääluottamusmies, levyseppä, vammaisneuvoston puheenjohtaja

Mia Haglund, 1986, politices kandidat, eduskuntaryhmän avustaja, tarkastuslautakunnan jäsen

Aino Halonen, 1973, tuottaja, Helsinki-viikon säätiön hallituksen jäsen

Merja Helle, 1947, filosofian tohtori, eläkeläinen (uusi)

Veronika Honkasalo, 1975, valtiotieteen tohtori, tutkija, kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen