Vasemmistoliitto

Puoluekokous 2013

Sähköposti Tulosta

Vasemmistoliiton 7. puoluekokous pidetään 8.-9.6.2013 Tampereen yliopistolla.

Helsingin Vasemmistoliiton jäsenäänestys puoluekokousedustajista on 15. - 23.4.2013. Puolueosastot ovat asettaneet yhteensä 79 ehdokasta, jotka löytyvät täältä.
Edustajia Helsingistä valitaan yhteensä 39. Vuoden 2010 puoluekokouksessa Helsingin Vas:lla oli 24 edustajaa.

Puoluekokoukseen liittyvät materiaalit löytyvät osoitteesta http://www.vasextra.fi/puoluekokous-2013/

Puoluekokous 2010

Vasemmistoliiton 6. puoluekokous pidettiin 18.-20.6.2010 Jyväskylässä. Kokouksessa hyväksyttiin mm. poliittinen tavoiteohjelma vuosille 2011-2015: www.vasemmisto.fi/politiikka/1348

Helsingistä kokoukseen osallistui 24 edustajaa sekä lukuisia seuraajia ja kokouksen oheisohjelmiin osallistuneita. Koko maasta edustajia oli yhteensä 300 ja osallistujia yhteensä noin 600.

Vasemmistoliiton puheenjohtajana jatkaa helsinkiläinen Paavo Arhinmäki, puoluesihteerinä helsinkiläinen Sirpa Puhakka ja puoluehallitukseen valittiin lisäksi Helsingistä Johanna Elonen ja varajäseneksi Dan Koivulaakso.

Puoluevaltuustoon Helsingin piirin edustajina valittiin Aleksi Lilleberg, Jenni Uljas, Katri Immonen ja Joonas Leppänen sekä varalla Ilpo Haaja, Markku Saarinen, Kaisu Suopanki ja Minttu Sillanpää. Helsinkiläisiä yleisjäseniä puoluevaltuustoon valittiin Heidi Auvinen, Aydin Saiyar, Martina Reuter sekä varajäseninä Sampo Villanen ja Jiri Sironen.

Puoluehallituksen ja valtuuston jäsenten tiedot puolueen sivuilla: www.vasemmisto.fi/yhteystiedot/puoluehallitus-ja-valtuusto.html

Puoluekokousedustajista järjestettiin jäsenäänestys 12.-22.4, vaalien tulos: http://helsinki.vasemmisto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/43-helsingin-vasemmistoliiton-puoluekokousedustajat-2010.html

Puoluevaltuusto.
Helsingin Vasemmistoliitto saa puoluevaltuustoon neljä varsinaista jäsentä ja neljä varajäsentä. Helsingin Vasemmistoliitto valitsi kevätpiirikokouksessaan puoluevaltuuston jäsenehdokkaansa. Ehdokkaita puoluevaltuutetuiksi oli asetettu 23. Äänestyksessä puoluevaltuustoon valittiin varsinaisiksi jäseniksi eniten ääniä saanut Aleksi Lilleberg, 28 (17 ääntä), Jenni Uljas, 31 (16), Katri Immonen, 24 (15) ja Joonas Leppänen, 29 (15). Puoluevaltuuston varajäseniksi valittiin järjestyksessä 1. Ilpo Haaja, 51 (15), Markku Saarinen, 54 (14), Kaisu Suopanki, 22 (14) ja Johanna Elonen, 41 (13). Puoluehallitukseen ei esitetty varsinaisesti piirikokouksen päätöksellä ketään, mutta esillä olivat Raija Aapakari, 58, Kalevi Kannisto, 54 ja Dan Koivulaakso, 29.

Lue lisää puoluekokouksesta 2010 puolueen sivuilta www.vasemmisto.fi/ajankohtaista/puoluekokous-2010.html

Puoluekokous 2007

Vasemmistoliiton 5. puoluekokous pidettiin 15. - 17.6.2007 Kulttuuritalolla Helsingissä. Helsingistä kokoukseen osallistui 35 edustajaa. Koko maasta edustajia oli yhteensä 500. Puoluevaltuustoon valittiin yhteensä 55 jäsentä, joista neljä tuli Helsingistä: Tiia Aarnipuu, Pekka Buttler, Seppo Järvinen ja Alina Mänttäri. Varajäseniksi Helsingistä valittiin: Kirsi Asikainen, Ruurik Holm, Miina Kajos ja Kalevi Kannisto. Puoluehallitukseen Helsingistä valittiin Paavo Arhinmäki (puolueen 1. vpj), Sirpa Puhakka (puoluesihteeri) ja Outi Ojala sekä varajäseneksi Tea Vikstedt. Sittemmin Tiia Aarnipuun muutettua pois Helsingistä, nousi hänen tilalleen puoluevaltuuston varsinaiseksi jäseneksi Kirsi Asikainen ja Martti Korhosen erottua puoluepuheenjohtajan paikalta kesällä 2009, valittiin uudeksi puheenjohtajaksi Paavo Arhinmäki. Arhinmäen tilalle puolueen 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Risto Kalliorinne Oulusta.

Share Link: Share Link: Google Del.icio.us Facebook Myspace Stumble Upon MSN Live